Petak 29 Ožujak 2024

04 Srp 2011

mlad

ISTRAŽIVANJA Eliksir dugovječnosti

Otkriven gen pomlađivanja

Ugledni znanstveni časopis Science objavljuje kako su znanstvenici u SAD otkrili gen koji poništava efekte starenja u stanicama kvasca. Naime, istraživački tim pod vodstvom Angelike Amon otkrio je da je tijekom procesa stvaranja spora u stanici kvasca došlo do ekspresije gena NDT80, što je stanicama kvasca udvostručilo životnu dob

Od antičkih vremena znanstvenici, usprkos svim neuspjesima, ne prestaju tragati za eliksirom dugovječnosti. I dok naš poznati molekularni biolog dr. Miroslav Radman najavljuje svoj eliksir mladosti koji bi trebao biti svojevrsni koktel malih molekula antioksidansa sa svojstvom da štite važne stanične molekule poput proteina i DNK od korozije, ugledni znanstveni časopis Science objavljuje kako su znanstvenici u SAD otkrili gen koji poništava efekte starenja u stanicama kvasca.

Naime, istraživački tim pod vodstvom Angelike Amon otkrio je da je tijekom procesa stvaranja spora u stanici kvasca došlo do ekspresije gena NDT80, što je stanicama kvasca udvostručilo životnu dob. Angelika Amon ističe važnost činjenice da su ovim istraživanjem otkrili metodu kojom je moguće pomladiti stanice te izražava uvjerenje da će daljnja istraživanja dovesti do primjene otkrića na ljudskim stanicama. Pored toga, nema tome davno kako je istraživački tim iz Kings Collegea u Londonu identificirao osam gena koji bi mogli usporiti proces starenja i pomoći ljudima da žive duže i kvalitetnije. Stoga, možda eliksir dugovječnosti ipak nije samo san?

Autor